Felsefenin, çıkarımla birlikte giden düşünmenin ve sapasağlam bilmenin farklı tarzlarına işaret eden Aristoteles’in (İÖ 384-322) Felsefenin bu farklı alt alanlarına ilişki verdiği ve elimize kalan yapıtları şu şekilde sayılabilir: Episteme/Dianoia/Philosophia Praktike alanında Eudemos’a Etik, Nikomakhos’a Etik, Politika; Episteme/Dianoia/Philosophia Poietike alanında Poietika; Episteme/Dianoia/Philosophia Theoretike’nin “Physik” adlı alt alanında Fizik, Gökyüzü Üzerine, Meteoroloji, Ruh Üzerine, Kısa Fizik Metinleri, Hayvanların Historia’sı/Kısımları/Devinimi/İlerlemesi/ Oluşumu Üzerine; Episteme Theologike yani “Önde Gelen Varolanlara ilişkin Felsefe”de ise Metafizik.
Bunların dışında, her felsefece soruşturmayı zorunlulukla önceleyen “bilgi nedir?” ve “sapasağlam bilgi nasıl olanaklıdır?” sorularının izini süren ve her episteme/dianoia/philosophia için bir organon olarak düşünülecek “epistemoloji” yapıtlarından da söz etmek mümkün. Bunlar ise Kategoriler, Dile/Söz Dökme Üzerine (Peri Hermeneias), Birincil ve İkincil Analitikler, Topikler, Bilgiç Çürütmeleri ve Rhetorike olarak sayılabilir.
Aristoteles’in yukarıda sayılan her bir alan ya da “pre-epistemik belirleme” yapan metinlerindeki soruşturmalarına, temel savlarına, tanıtlamalarına ve ortaya koyduğu sonuç önermelerine ilişkin yazacağınız, bir felsefe metnini felsefece ele alan makalelerinizi ya da Eski Yunancadan yapacağınız çevirileri kör hakemlik sürecinden geçmek üzere felsefelogos@gmail.com adresine 01.09.2021 tarihine kadar gönderebilirsiniz.
Bu sayımızın lokal editörlüğünü Adnan Akan üsleniyor.